Tack för att jag fick dela min vardag med er..

Tänkte svara på en kommentar som jag fick för ett tag sen. Tycker själv det är väldigt personligt att skriva om nått sånt här, men har sagt förut att jag svarar på allt, och det här är inget undantag.

Anonym
om älskling..:

Kan du inte lägga upp ett inlägg med personer du har varit bra vän med
men nu glidit isär. och såna som du skulle vilja få tillbaka kontakten med?

IP: 192.71.148.10

Svar: Under hela min uppväxt har jag bara haft en enda vän som jag kunde kalla bästa vän, och det är Elvira Nordström! Vi båda var 2 år när vi började "umgås", vi gick i samma klass under hela lågstadiet. Dessutom var vi bara 4 i klassen, vilket innebar att vi blev ännu tajtare. Vi var med varandra varje dag, vi delade både skratt och tårar tillsammans. Hon var helt enkelt en syster för mig! Men då fanns det ingen tanke på att dagen då vi skulle glida isär faktiskt skulle komma.. vi båda valde att börja mellanstadiet i Älvsbyn istället för Vidsel, endast för att inte tappa varandra som bästa vänner. Men efter bara några veckor hittade båda nya vänner, och det var där det tog slut. Även fast vi än idag går i samma klass så känns det ändå jobbigt att varje dag bli påmind av tiden det var vi två.. Jag vill att du ska veta att du alltid kommer vara en syster för mig, jag kommer alltid finns där för dig den dagen du behöver mig. Du kommer alltid vara en del av mig syster ♥

Sen någon jag skulle vilja få tillbaka kontakten med.. för snart ett år sen mådde jag förjävligt, och jag trodde verkligen att det var slutet av livet. Jag var beredd på att ta farväl av världen, var påväg att ta farväl.. Ja, jag stod på bron och var beredd att hoppa. Just i den sekunden fick jag ett samtal av en kille som jag då precis hade börjat umgås med, jag minns hur han fick mig att backa. Det enda jag tänkte då var hur fan jag skulle kunna ta farväl av han, det skulle aldrig gå.. vi umgicks varje dag i ett helt år, jag var en del av han och han var en del av mig! Han följde mig vart jag än gick bara för att vara säker på att jag inte skulle gå bort, han låg brevid mig varje kväll tills jag somnade innan han for hem. Ja, han ställde helt enkelt upp för mig 24/7! Men efter ett års tid svek han mig, så jävla hårt. och det tog hur länge som helst innan jag insåg vilken idiot han faktiskt var, trotts det så kan jag inte släppa han. Det går bara inte! Ni kan ju själva föreställa er hur svårt det är att släppa någon bara sådär, efter att man umgåtts varje dag i ett helt år, det går fan inte. De första nätterna efter att han lämnade mig blev det inte många timmars sömn men med tiden lär man sig hantera det.. hade inte kunnat föreställa mig ett liv utan honom och det kan jag inte nu heller. Jag vill att du ska veta hur sjukt jävla mycket du betyder för mig, men framförallt hur mycket du svikit mig. Jag kommer aldrig glömma tiden med dig, hur mycket du än sårar mig.. tack för allt du gjort! ♥

Det är med gråten i halsen jag skriver detta inlägg.. fyfan, så jobbigt alltså!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tur du är stark, fint skrivet också! :-)

2011-12-16 @ 16:13:06
URL: http://lisanii.blogg.se/
Postat av: Cornelia

u know, finns alltid här för dig! be strong! <3

2011-12-17 @ 22:48:37
URL: http://corneliajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0