Varför smärta?

Ett tänkvärt talespråk som jag själv inte riktigt fattade i början men som senare gick upp för mig var ett som löd: - varför slår du huvudet i väggen? - Jo för det är så skönt att sluta".
Jag gillade det men kunde inte riktigt placera vad det betydde tills jag började se tillbaka på mitt liv. Ibland vet man att man måste gå igenom tuffa saker, göra tuffa beslut, just då smärtar det väldigt mycket. Det kan vara enkla saker som att ta den där vaccinationssprutan, eller dumpa ens respektive, men även svåra saker som att prata med en psykolog. Just då smärtar det ordentligt men när det är över så är det en enorm lättnad och det känns ju riktigt skönt att man gjort det ändå, en stolthet.



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Fint skrivet, hör av dig snart!<3

2012-03-18 @ 20:39:36
URL: http://corneliajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0