Robban träning

Ikväll har jag och Alice tränat för Robban. Måste börja och säga att jag är så himla stolt över min häst <3 vi hoppade en bana som gick över tio hinder och sen tränade vi linjer. I början var det väldigt lågt och Alice var både lydig och framåt och sprången blev super trots att det var så lågt. Sen höjde vi upp till 1,15 och hon var verkligen hur fin som helst!! Under hela träningen var hon 110 %. Typiskt att det blev slut ström i min telefon när vi höjde upp, annars hade ni fått se filmen:)

Tänk att för bara 6 månader sen stanna hon så fort jag gjorde en liten miss. Hon hade aldrig någon bra grundgalopp mot ett enda hinder och hon kröp ALLTID nära vartenda hinder. Idag hoppar vi banor på 1,20 utan problem och hon skulle aldrig någonsin stanna. Blir det ett dåligt läge så fixar hon det själv, vilket hon aldrig skulle gjort för ett halvår sen.

Att lita på sin häst är en viktig sak om man vill till de högre klasserna. Jag måste jobba på att kunna lita på henne till 110 %, jag vet att hon aldrig skulle stanna men ändå är det en liten del i mig som vill fega ur. Kan jag lita på henne så kommer vi kunna komma mycket längre. Sen att få henne mer lugn mot hindren är något som vi också behöver jobba på.

Jag är så himla glad över att det går så mycket framåt för oss. I åt ska vi prestera 1000 gånger bättre än förra året!! Världens bästa häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0